Cesta:

Hospitalizace a pracovní neschopnost

Jak postupovat při uplatnění nároku v případě hospitalizace a pracovní neschopnosti

Pojistné plnění lze získat z následujících připojištění:

 

Co je třeba udělat?

Vyplnit formulář "Hlášení škodné události - pracovní neschopnost"

  • Prvním krokem je vždy oznámit, že k události došlo, na čísle 844 100 200.
  • V případě pracovní neschopnosti vyplňte formulář nejméně v části 1. a 2.
  • Přiložte kopii dokladu „Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti".
  • Zašlete nejpozději do 28. dne trvání pracovní neschopnosti na adresu AEGON Pojišťovna, a.s., Na Pankráci 26/322, 140 00 Praha 4.
  • Každý měsíc trvání pracovní neschopnosti nechte potvrdit 3. část formuláře a zašlete na uvedenou adresu.
  • Po ukončení pracovní neschopnosti nechte vyplnit 4. část tohoto formuláře a zašlete na naši adresu.

 

            Vyplnit formulář "Hlášení škodné události - hospitalizace"

            • Přiložte fotokopii propouštěcí zprávy.
            • Zašlete na naši adresu. 

            Jak budeme postupovat po nahlášení pracovní neschopnosti nebo hospitalizace?

            • Ověříme váš nárok v souladu s pojistnými podmínkami, případně si vyžádáme doplňující informace od vás, vašeho ošetřujícího lékaře nebo dalšího subjektu (např. spolky, asociace, orgány státní správy apod.).
            • Může následovat i prohlídka u našeho smluvního lékaře.
            • Budeme vás dopisem informovat o výsledku šetření.
            • Pokud budeme moci poskytnout pojistné plnění, zašleme je na váš účet nebo adresu do 15 dnů ode dne ukončení šetření, resp. zaslání výše uvedené korespondence.

            Nejčastější otázky a odpovědi

            1) Dokdy musím nahlásit pracovní neschopnost?
            AEGON: Nejpozději do 28 dnů trvání pracovní neschopnosti, pokud to váš zdravotní stav umožňuje.

            2) Jaké je pojistné krytí v době čekací lhůty?
            AEGON: V době čekací lhůty kryje pojišťovna pouze nahodilé úrazy a nikoliv onemocnění. Čekací lhůty se počítají ode dne počátku pojištění. Při zvýšení pojistné částky se čekací lhůty vztahují na navýšenou pojistnou částku, a to ode dne akceptace tohoto navýšení pojišťovnou. Čekací lhůty jsou dány zákonem.

            3)Co mám dělat, pokud chci získávat pojistné plnění již v průběhu pracovní neschopnosti?
            AEGON: Při dlouhodobé pracovní neschopnosti (nejméně 1 měsíc) máte možnost požádat o zálohu na pojistné plnění (stačí napsat žádost volnou formou) a doložit výše uvedené podklady.

            4) Kolik dnů dostanu proplaceno při pracovní neschopnosti, která trvá např. 100 dnů?
            AEGON: Protože se jedná o připojištění „pracovní neschopnosti od 29. dne“, je z uvedené doby vždy odečítáno 28 dnů, tj. proplatíme vám 72 dnů.